пʼятниця, 27 квітня 2018 р.

Просвітницька діяльність


29 листопада 2017 р. 
Виступ на семінарі для батьків
«Комп’ютер для дитини –  шкода чи користь?»

       Мета: профілакика комп*ютерної залежності серед дітей дошкільного віку. 
  У зв’язку із віковими особливостями психіка дитини дошкіль­ного віку нестабільна. Нестабільність психіки є однією з підстав виникнення різних видів залежності, і не лише комп’ютерної. Окрім того, дитяча психіка найбільш схильна до звикання за систематичного впли­ву на неї. Під впливом комп'ютерних ігор у дитини навіть у дошкільно­му віці може сформуватися адиктивна поведінка. Дитина не розв'язує важливих для себе проблем, зупиняється у своєму особистісному розвитку. Захоплюючись комп’ютером, вона значно менше цікавиться звичайними іграшками, натомість постійно прагне пори­нути у світ віртуальних ігор.

   Проблема комп’ютерної залежності в наш час досить актуальна, і відноситься до психологічних проблем сучасної сім'ї, адже складно знайти людину, у якої немає комп’ютера і яка не проводить частину свого часу, працюючи за ним або просто сидячи в Інтернеті. Не рідкість, що уже з раннього віку діти мають доступ до комп’ютера: дивляться мультфільми, грають в комп’ютерні ігри, тощо.

        Причини виникнення в дитини комп'ютерної залежності:
  • дефіцит спілкування в сім'ї, за якого дитина компенсує спілкування з близькими людьми взаємодією з комп'ютером;
  • відсутність контролю з боку батьків (час проведення дитини за переглядом мультиків, телевізору, за комп’ютером);
  • невміння дитини самостійно грати, організовувати свою гру;
  • незмінність стилю спілкування батьків (через неусвідом­лення процесу дорослішання дитини);
  • відсутність особистого простору, де дитина почувалася б гос­подарем;
  • низька самооцінка та невпевненість у своїх силах; замкнутість;
  • неприйняття дитини однолітками.
     Було переглянуто відео, де батьки почули, які існіють думки щодо користування гаджетами. 
  І за допомогою практичних вправ,  відчули на власному досвіді  як швидко може сформуватись та чи інша залежність.


Тому психіка потребує реального спілкування з іншими людьми різного віку та статі. Чи багато калорій та вітамінів отримає голодна людина, переглянувши «смачну» телепередачу? У такому ж положенні знаходиться психіка дитини, у якої єдиним другом є комп’ютер. 

Важливо вміти насолоджуватися реальни світом, бо коли, як не в дитинстві, у нас на це є достатньо часу і можливостей.

Немає коментарів:

Дописати коментар