Корекційно-розвиваюча робота

Корекційно-розвиваюча програма 
«Я – першокласник!» 
(за розробкою педагога-психолога Смирнової О.Б.)

Мета програми: сприяння сприятливому перебігу соціально-психологічної адаптації першокласників до шкільного навчання. 

Завдання: 
1. Формування позитивного ставлення до школи, стимулювання пізнавальної активності школярів; 
2. Ознайомлення школяра з нормами шкільного життя, сприяння прийняттю вимог вчителя і ритму навчальної діяльності, оволодіння правилами поведінки на уроці і перерві, формування особистісних універсальних навчальних дій (УНД); 
3. Розвиток емоційно-вольової сфери, сприяння формуванню довільності і саморегуляції поведінки, зняття страхів і емоційної напруги, формування регулятивних УНД. 
4. Розвиток пізнавальних психічних процесів, формування пізнавальних УНД; 
5.Розвиток у дітей соціальних і комунікативних умінь, необхідних для встановлення міжособових відносин з однолітками і відповідних відносин із педагогами, формування комунікативних УНД. 
6. Створення умов для розвитку групової згуртованості класного колективу, прийняття дитиною себе як представника нової соціальної спільності. 
7. Профілактика шкільної дезадаптації. 
Теоретико-методологічну основу розробленої програми складають положення вітчизняної та зарубіжної педагогічної і вікової психології А.В.Петровского, Д. Б. Ельконіна, Божович Л.І., А.Л. Венгер, Л.О. Венгер, І.В. Дубровіна, М.Р. Битяновой, М.М. Безруких. 

Форми і методи роботи: основною формою роботи є групове заняття з елементами психологічного тренінгу. Основний зміст групової роботи складають ігри, психотехнічні вправи, вправи з елементами арт-терапії, психогімнастика, релаксаційні методи, продуктивно-творча діяльність.

Програма включає чотири розділи:
Розділ І. Вступ. Ознайомлення школяра з нормами шкільного життя.
Розділ ІІ. Розвиток емоційно-вольової сфери.
Розділ ІІІ. Розвиток комунікативних умінь і навичок.
Розділ IV. Заключна частина.
У кожне заняття включено вправи, спрямовані на розвиток пізнавальних психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення, уяви).
Структура кожного заняття включає в себе: вступ, ритуал привітання, розминка, основна частина, заключна частина, ритуал прощання.
Запланований результат: сприятливий перебіг соціально-психологічної адаптації учнів 1 класу до школи, Сформованість УНД. 
Програма розрахована на роботу в групі з 6-8 осіб. 
Просторово-часова організація
Тривалість занять: 40 хвилин.
Періодичність зустрічей: 2 рази на тиждень, протягом 4 місяців. 


Немає коментарів:

Дописати коментар